Nabeschouwing

Gepubliceerd : 02.08.2016
Update : 19.08.2016
Update : 09.04.2017

Na 2 reizen naar Alaska was het afwachten hoe de lower 48 ons weer gingen bevallen.
En dat is enorm meegevallen.
We hebben prachtige natuur (bergen, bossen, stranden, watervallen) gezien en zeer aangename mensen ontmoet.

Het weer in dit gebied moet je nemen zoals het komt. Mist hoort erbij, bewolking en regen ook. Al hebben we bijna geen regen gehad. Soms was de bewolking wel jammer als we daardoor een berg niet helemaal konden zien. Met name bij Mount Saint Helens vond ik dat spijtig.
Probeer je planning zo te maken (vooral voor Olympic NP) dat je een beetje de mogelijkheid hebt om je ter plaatse aan te passen.

Door mijn blessure hebben we onze planning ook hier en daar moeten aanpassen.
Verder was het vervelend maar het heeft ons zeker niet tegengehouden om een overheerlijke vakantie te hebben. Gewoon goed verzorgen was de boodschap en zorgen dat er geen vuil aan de wonde kon.

In grote lijnen vonden we de planning wel goed. Misschien maar 1 nacht Crescent City ipv 2, we hadden last van een kleine overdosis bomen. In Packwood hadden we dan weer graag een nacht meer gehad zodat we 2 dagen naar Mount Rainier konden gaan.

Ik was wat argwanend over de auto die ik laatste instantie toch bij National boekte, maar dat waren zorgen voor niets. Prima auto gehad, geen problemen.

Eens alles weer zijn normale gangetje gaat, volgen de cijfertjes.

Net als voorgaande jaren zal ik hoe ik tijd heb de berichten updaten en bijvullen. De berichten komen dan ook in chronologische volgorde. Er zullen ook nog wat verbeteringen en aanvullingen aan het roadbook volgen.

Voor nu wil ik alvast iedereen die ons volgde van harte bedanken.



Update 19.08.2016
Hier zijn ze dan, de cijfertjes :
In totaal reden we 3245 mijlen (5.222 km).
We gaven 304.26 $ uit aan benzine. Onze Jeep dronk een kleine 10 l/km.
Voor eten, drinken, boodschappen, de was, parkeerkosten, inkom state parks kwamen we op een daggemiddelde van 100.61 $. (Dit is zonder excursies, inkom musea, fooi gidsen, kleding, souvenirs.)
Voor de overnachtingen kwamen we uit op een gemiddelde van 157.98 $ per nacht. Deze prijs is per kamer en inclusief taksen.

Wat de vingers betreft, sinds gisteren pleisterloos!
Ik ga er wel permanente souvenirs aan overhouden. Maar ja Harry Potter is ook beroemd geworden met litteken, dus ...



Update 09.04.2017
Blog is bijgewerkt. Er werden wat foutjes uitgehaald en ik heb enkele links toegevoegd.
Tevens heb ik een aangepaste/verbeterde versie van het roadbook geplaatst.



Geen opmerkingen: