Voorbereiding

08.05.2016
update 26.05.2016
update 02.07.2016
update 06.07.2016

We hebben toch maar besloten om geen derde keer op rij naar Alaska te gaan.
Ooit ga ik daar zeker nog eens heen, maar nu eerst iets nieuws.

Ergens hadden we nog een ruwe planning liggen voor de route Seattle - San Francisco. Die hebben we dus van onder het stof gehaald. Zo kan ik dan eindelijk mijn 2 laatste staten in het westen van de USA afvinken.

De reis zal ons door 3 staten brengen: Washington - Oregon - California

Het worden een heleboel nieuwe plekken, enkel in San Francisco waren we al eens.
Planning ietsje aangepast na het doornemen van veel reisverslagen van anderen (mijn oprechte dank voor het werk dat jullie er in steken, het helpt mij enorm om ervaringen te lezen)

In september 2015 zijn de vliegtickets en de overnachtingen geboekt en wat later de huurauto.
Tot nu toe, nog steeds dezelfde auto gehouden, niet zoals vorig dus.

Op dit moment ben ik druk in de weer met reisgidsen doornemen en met het roadbook te maken.

Van 7 juli tot 31 juli 2016 ga ik weer samen met mijn zoon (20 jaar) een fantastische reis beleven.


update 26.05.2016
En ja hoor, door een zeer waardevolle tip op het Alles Amerika forum, heb ik een nieuwe reservatie voor de huurauto gemaakt. Door een super-promotie (of een foutje in de database ?) waren de tarieven bij Alamo en National tussen 24 en 25.05.2016 helemaal de dieperik in gegaan. Nadat ze zich bij Alamo en National serieus in hun kop koffie verslikt hadden, zijn ze begonnen om alle tarieven terug op normaal te zetten. Tegen 17 u op 25.05.2016 was het feestje van mooie prijzen voorbij.

Gelukkig heb ik snel kunnen reageren en is het gelukt om van dit mooie tarief te kunnen profiteren. (we betalen nu 500 € minder)
Nog even afwachten als er geen annulering of zo komt en dan zal ik onze eerste boeking annuleren.

Tja, het wordt dus net als vorig jaar een auto van National. En nu maar hopen dat deze auto niet zoveel gebreken heeft als die van vorig jaar.


update 02.07.2016
Het roadbook is klaar!
Gezien het een volledig nieuwe regio is die we gaan bezoeken, heb ik erg veel lees- en opzoekwerk gehad. Nu ja, dan leer je ook wel veel bij.
(link naar roadbook is te vinden op de pagina 'Roadbook' van deze blog)


Ik heb er meer dan ooit zin in!

update 06.07.2016
Koffers gepakt. Het was een beetje puzzelen want de weersvoorspellingen zijn van regen en 15 °C tot zon en 35 °C. Maar ongelofelijk we hebben nog plaats over (2x 17 kg en 1x 20 kg en we mogen 4x 23 kg) !
Morgenvroeg nog de laatste spullen in de rugzak en dan zijn we weg.



Geen opmerkingen: